קונספטים עיצוביים במהירות ובקלות בעזרת 3D Sculptor בסביבת פלטפורמת 3DEXPERIENCE

במאמר זה נסקור כיצד כלי ה-3D Sculptor מאפשר לנו להשתמש בכלי עיצוב תלת-ממדי, לעצב ולפסל את המוצרים שלנו בקלות ובמהירות.
מידול מוצרים בעלי צורות אורגניות מעוצבות תמיד היו אתגר לתוכנות התכנון התלת-ממדיות.
ישנם כלים שונים כמו:
- כלי משטחים
- עקומות תלת-ממדיות
- בתמונות רקע בסקיצות שונות כדי להתייחס לרעיון העיצובי
- בדיקת רציפות המשטחים
- ועוד…
אילו רק יכולנו פשוט לעצב את המוצר שלנו ממש כמו פסל המפסל בחימר. זה בדיוק מה שה 3D Sculptor מאפשר לנו: להשתמש בכלי עיצוב תלת-ממדי ,לעצב ולפסל את המוצרים שלנו בקלות ובמהירות.
3D Sculptor מאפשר לנו לבצע מספר פעולות בו-זמנית:
- עיצוב ופיסול מהיר של קונספטים עיצוביים
- שילוב העיצוב בתכנן המכני ב SOLIDWORKS
- בדיקה האם ניתן לייצר את הגוף המעוצב (לדוגמה בדיקת זוויות חליצה תוך כדי העיצוב והתכנון)
- שיתוף הגורמים הרלוונטיים בעיצובים השונים בעזרת פלטפורמת ה- 3DEXPERIENCE.
וכל זאת, בסביבת הענן, מכל מכשיר, וללא צורך בהתקנה.
השימוש ב- 3D Sculptor מתבסס על Subdivision modeling שהינו שונה מתכנון פרמטרי של משטחים וגופים. שיטה זו, מאפשרת להשתמש בכלי עיצוב, ממש כמו פסל ולבצע שינויים נדרשים בכל שלב.
כל מה שצריך לעשות, זה רק לבחור מספר אזורים/פינות ופשוט למשוך אותם לכיוון הרצוי עד לקבלת הגוף המעוצב הסופי. כל זאת, תוך התבססות על המודל המכני המתוכנן:
3D Sculptor מקצר באופן דרמטי את זמן העיצוב ובחירת הקונספטים הרעיוניים. בעקבות העובדה שאין תלות ביחסים פרמטרים, אלא שימוש בכלי פיסול המאפשרים חופש עיצובי ורעיוני.
3D Sculptor מאפשר בנוסף גם לשמור על סימטריות בזמן העיצוב, לבצע פעולות כמו כיפוף, פיתול ועוד.
3D Sculptor יוצר תמיד צורות אורגניות בעלי רציפות משטחית, וניתן כמובן גם לבחור לבצע "פינות" חדות במקומות הדורשים זאת.
כל מה שאתם זקוקים לו כדי להשתמש ב- 3D Sculptor הינו מכשיר תומך אינטרנט, אין צורך בהתקנה והשימוש הוא בסביבת הענן בלבד.
אם אתם משתמשים ב-SOLIDWORKS ומעוניינים ליצור צורות אורגניות חלקות במהירות, 3D Sculptor הוא הפתרון המתאים לכם. בעזרתו תבצעו עיצובים אורגניים במהירות, כשהמגבלות היחדות הן הדמיון והקראטיביות.