Systematics
  • EN
  • אודות
    • על סיסטמטיקס
    • הורדת תעודות ISO
    • אירועים בסיסטמטיקס
    • קהילה
    • יצירת קשר
    • דרכי הגעה
    • לזכרו של יואב לבנטר ז"ל, מייסד ומנכ"ל משותף
  • פתרונות ומוצרים
    • תחום GIS
      • אודות
      • מוצרים
      • אירועים
      • קורסים
      • תמיכה
      • סיפורי לקוחות
    • תחום 3D CAD/PLM
      • אודות
      • מוצרים
      • אירועים
      • קורסים
      • תמיכה
      • סיפורי לקוחות
    • תחום MATLAB & Simulink
      • אודות
      • מוצרים
      • אירועים
      • קורסים
      • תמיכה
      • סיפורי לקוחות
    • תחום 3D Printing
      • אודות
      • מוצרים
      • אירועים
      • תמיכה
      • סיפורי לקוחות
      • רכישה Online
  • לקוחות
    • לקוחות סיסטמטיקס בחזית המאבק במגיפת הקורונה
    • לקוחות
      • סיפורי הצלחה
    • תעשיות
      • אקדמיה
      • Start Ups
    • תכניות עבור סטארטאפים
  • קורסים
      • אודות מרכז ההדרכה
    • קורסים GIS
      • אודות הקורסים
      • תאריכים וסילבוס
    • קורסים SOLIDWORKS
      • אודות הקורסים
      • תאריכים וסילבוס
      • קורסים CATIA
    • קורסים MATLAB & Simulink
      • אודות הקורסים
      • תאריכים וסילבוס
    • קורסים 3D Printing
      • תאריכים וסילבוס
    • קורסים ALTIUM
      • תאריכים וסילבוס
  • תמיכה
    • תמיכה ושירותי ייעוץ
    • סקר שביעות רצון לקוחות
    • נהלי התקנה ורישוי GIS
    • נהלי התקנה ורישוי MATLAB
    • נהלי התקנה ורישוי SOLIDWORKS
    • פתיחת קריאות שירות
    • פתיחת קריאות שירות תחום GIS
  • קריירה
    • משרות
    • לעבוד בסיסטמטיקס
  • צור קשר
  • בלוג
    • הבלוגים שלנו
    • SOLIDBlog
    • PCB Blog
    • GIS Blog
    • MATLAB With Fun Blog
    • 3D Printing Blog
  • HE
  • Contact Us
  • Support
  • Customers
    • Customers
    • Success Stories
  • Industries
  • Solutions
  • About Us
  • חיפוש באתר
  • Menu Menu

עמוד הבית » בלוג » SOLIDBlog

  • ALL
  • GIS Blog
  • MATLAB With Fun
  • PCB Blog
  • Smart 3D Printing
  • SOLIDBlog

MANTIS – הרכב הקרבי המהפכני של חברת CARMOR עוצב באמצעות SOLIDWORKS על ידי עמוס בועז

חנה דסקלו-ישראלי
14/06/2018
תגובה אחת
SOLIDBlog

תגיות: 3D CAD | CARMOR | Mantis | SOLIDWORKS | SOLIDWORKS 2018 | רכב צבאי

הרכב הקרבי המהפכני שנחשף לאחרונה על ידי חברת CARMOR, עוצב באמצעות תוכנת SOLIDWORKS על ידי עמוס בועז, מרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, ובעל סטודיו לעיצוב מוצרים וכלי רכב מיוחדים.

שתפו את הפוסט
  • שתף בפייסבוק
  • שתף בטוויטר
  • שתף בגוגל+
  • שתף בלינקדאין
  • שתף באימייל
  • שתף בוואטסאפ

עמוס בועז איפשר לנו הצצה אל מאחורי הקלעים של הפרויקט המיוחד:
עיצוב ופיתוח רכב קרבי של חברת Carmor Integrated Vehicle Solutions.
עמוס מספר: "עיצוב הרכב דמה יותר לפרויקט של רכב קונספט מאשר לפרויקט עיצוב רכב קלסי או סטיילינג לדור חדש של מכוניות, פרויקט כזה שמותר בו להטיל ספק באקסיומות שאנחנו כל כך שבויים בהן."

עיצוב רכב מתחלק לשתי דיספלינות עיקריות, עיצוב פנים ועיצוב חוץ, לעתים אף אין קשר בין השניים, בעיצוב החוץ המעצב נדרש להקנות לרכב אסתטיקה שרלוונטית לנישה אליה הרכב משתייך, ולהשתלב בשפה המשפחתית של הקונצרן אליו הוא משתייך, לדוגמה רכב מסוג BMW בקטגוריה של רכב ספורט, יישא את הראות של החברה בחזית הרכב שהוא בעצם הגריל של הרכב, וגם קו המותניים יהיה בסגנון העכשווי של BMW עם שקיעה מפוסלת ומשטחים שמתוחים בין קשתות הגלגלים. כאמור כאשר הקונפיגורציה היא ספורטיבית הרכב יהיה רחב מעט יותר לצורך יציבות, ונמוך יותר לצורך הורדת מרכז הכובד תנוחת הישיבה גם היא תשתנה בעקבות כך.

בעיצוב רכב הדיסציפלינה של העיצוב החיצוני היא אומנות של פיסול משטחים, בסופו של דבר רכב הוא מאוד קובייתי, עליו להיות יעיל ולהכיל לא מעט רכיבים, אומנות פיסול המשטחים מאפשרת למעצב "לפרק" את הקוביה ולשוות לה מראה דינמי בעל אופי ייחודי-מהיר קל אגרסיבי או דווקא זריז חמוד ועגלגל וכן הלאה.

בפרויקט המנטיס לא התאפשר לי להשתמש בדיסציפלינת המשטחים בדומה למתואר לעיל, למנטיס משטחים דו מימדים, ובנוסף משטחים דו מימדיים אלו מיוצרים בטכנולוגיות שונות ממה שמתקיים בתעשיה, לא מדובר על חלקים גדולים שיוצרים צורה, אלא על אוסף חלקים סוג של פאזל שצריך להתחבר לאובייקט שלם.

פרויקט המנטיס התנהל כמו שמעצבים רכב קונספט, כלומר ההנחה הראשונית של איתן זית מנכ"ל חברת Carmor, הייתה ליצור רכב חדש, כזה שעוד אין לנו ,רכב שלא קיים בשוק, רכב שיפתח עבורנו נישה חדשה.
אבנר הורביץ מנהל הפרויקט הגדיר את מידות הרכב וכמות הנוסעים שימצאו בו וגם את רמת המיגון שלו, ואז התחיל החלק המרתק של חיפוש תצורות אידיאלי כאשר בראש הפירמידה נמצא המשתמש והפונקציונאליות של הרכב.

הוכנו המון סקיצות ידניות במקביל לסקיצות בתוכנת תלת המימד של SOLIDWORKS  על מנת לוודא שהנדסת האנוש מדויקת.

בסופו של דבר נקבעה תצורה של 3 שורות ישיבה, מקומו של הנהג מלפנים עם שדה ראיה אולטימטיבי לנהיגה עם עמדה שולטת, שורה שניה עם שדה ראיה פנורמי ימצאו מפקד, וכוון ושורה אחרונה עוד 2 נוסעים.

התכנון הארגונומי מתבצע גם הוא בתוכנת תלת המימד של SOLIDWORKS והיתרון הוא שמיד אנחנו מורידים ליצור את הרכב-בטכנולוגית נגרות, ומוודאים את הארגונומיה-בסופו של דבר הנדסת אנוש צריך להרגיש פיזית.

כמעט בכל נקודה ברכב ימצא פתרון מפתיע ושונה מהנהוג, למשל לרכב יש 2 דלתות רחבות הנפתחות חצי ככנפי שחף וחצי באופן רגיל.

הסידור הפנימי הנבחר איפשר לי ליצור חזית שהולכת ומתכנסת לקראת אף הרכב, ומכאן אני מחלק את הרכב לחלק עליון ותחתון העליון-סוג של קוקפיט עם שטח חלונות נדיב.  פרט זה "שובר" את המאסה הויזואלית של הרכב ומקנה לו מראה עוצמתי וגם יוצר קו – "היילייט" מתמשך מחזית הרכב עד קצה הקפסולה, קו אותו אני שואב מהלנצ'יה סטראטוס משנות ה-70, רכב ראלי שמהווה עבורי מקור השראה בפרויקט, הלאנציה עוצבה על ידי מרצ'לו גנדיני כשעבד בסדנאת ברטונה והיא משלבת מהירות ושטח.

בפרויקט המנטיס תהליך העיצוב מאוד דינמי, במקביל אלי מתקיימים ניסויים בעמידות המבנה בפיצוצים מסוגים שונים והמסקנות בדרך כלל משפיעות על התכנון וזה משפיע על העיצוב, כך שתכנון הקבצים חייב לאפשר המון גמישות, על מנת שלא אדרש להתחיל כל פעם מאפס, בנוסף הקבצים רצים בסוג של פינג פונג מול הדיסציפלינות השונות בפרויקט-הנדסה, הנדסת אנוש, פיתוח, מיגון, שווק, ייצור, את ההנדסה בפרויקט הוביל גילי הכהן אשר הניסיון שלו בתוכנת SOLIDWORKS ובפיתוח רכבים תרם רבות להתנהלות מהירה ויעילה בפרויקט.

הפרויקט מכיל הרכבות מאוד גדולות אשר תוכננו בתוכנת SOLIDWORKS והעיצוב חייב היה להתייחס לרכיבים אוטומוטיביים רבים, חלק רב מהם אף דינמי ואני נדרש להתייחס בעיצוב לתנועת הרכיבים ולשטח שאותם רכיבים "גוזרים" מחלל הרכב.  בסופו של דבר הקבצים נשלחים לייצור וחוזרים כפאזל, ועכשיו צריך לבנות, מה שמחייב סדנאת בנייה מאוד דינמית, צוות הדיגום של Carmor עושה ימים כלילות והמנטיס ממגנט אליו את עובדי החברה כולם נרתמים לפרויקט והתחושה מאוד טובה ומרגשת כולם חשים שמדובר בפרויקט מהפכני.

אחד ההישגים בפרויקט במובן העיצובי הוא שהרכב עוצב מבפנים החוצה, עיצוב הפנים פירק את התצורה המקובלת, ואפשר לעיצוב החיצוני להיות נועז ושונה בעל תנועה מתמשכת, קו מוביל אל משנהו והעין רצה סביב הרכב ולא נעצרת, זה משווה לרכב מראה מאוד דינמי, גם רצפת הרכב איננה שטוחה והיא משתתפת בחגיגת התנועה היוצרת תחושה של רכב נחשק שבא לנהוג בו.

רכב המנטיס הוצג בתערוכת EUROSATORY 2018 ביוני 2018 בפריס, וסוקר במגזין הצבאי Defence Blog.

 

קצת על עמוס בועז: מרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי בצלאל בעל סטודיו לעיצוב מוצרים וכלי רכב מיוחדים. מעצב רכבים בכל העולם, ובשנים האחרונות עיצב משאית קלה לשוק האיטלקי, רכבים אוטונומיים ביניהם ה"שגב" של צה"ל והרמבו של חברת מטאור. בנוסף עיצב עמוס בועז טרקטור לחטיבת עצים בסלובקיה, מרסס עצמאי ללקוח באוסטרליה, מכבש לחברה ספרדית ועוד פרויקטים רבים ביניהם גם מספר פרויקטים שזכו בכנס SOLIDWORKS השנתי בישראל, כמו רכב הראלי סול T1, קומביין להאכלת פרות RMH-MIXELLIUM ומשאית אטמוס של חברת אלביט מערכות.

רכב שעיצב בשם ה"טייגר" ושנמכר לחברת טקסטרון האמריקאית נבחר להשתתף בשני סרטים בהוליווד "G.I. Joe: Retaliation" (הידוע גם כ"כח המחץ 2) עם ברוס וויליס ועולם היורה שם ה"טייגר" רדף אחרי דינוזאורים.

עמוס כותב ומפתח קונספטים עתידניים בתחום תחבורה במגזינים בינלאומיים כמו: IVT INTERNATIONAL,
בין המאמרים שלו:
military ground vehicle | MULTIFUNCTION WHEELED LOADER
Design Challenge – Advanced Lift-truck Technology | Reversible Hydraulic Pumps

צילום תמונות: רונן טופלברג.

 

תגיות: 3D CAD | CARMOR | Mantis | SOLIDWORKS | SOLIDWORKS 2018 | רכב צבאי

שתפו את הפוסט
  • שתף בפייסבוק
  • שתף בטוויטר
  • שתף בגוגל+
  • שתף בלינקדאין
  • שתף באימייל
  • שתף בוואטסאפ

פוסטים נוספים מאותה קטגוריה

Alpha-Bio: מצוינות דנטלית עולמית מתחילה בניהול מידע מדויק

Alpha-Bio: מצוינות דנטלית עולמית מתחילה בניהול מידע מדויק

SOLIDBlog

אורי פלאות
11/05/2025
מבטי שירטוט של הרכבות גדולות באיכות גבוהה

מבטי שירטוט של הרכבות גדולות באיכות גבוהה

SOLIDBlog

עמית סגל
07/04/2025
איך להפוך סריקות תלת-ממדיות למודלים הנדסיים מדויקים?

איך להפוך סריקות תלת-ממדיות למודלים הנדסיים מדויקים?

SOLIDBlog

עוז דוקטורי
07/04/2025
תגובות | 1 תגובה
  1. רעות
    רעות says:
    19 ביוני 2018 at 16:19

    עיצוב מרשים, רכב קרבי עם שתי דלתות בלבד…מעניין מאוד… כל הכבוד…

    הגב

השאירו תגובה

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרשמו לקבלת עדכונים

SOLIDBlog
שדה חובה

ההרשמה בוצעה בהצלחה. בדוק בתיבת הדואר שלך, הודעה המכילה קישור לאישור ההרשמה ואשר את הרשמתך.

רוצים ללמוד עוד? כיתבו לנו

כיתבו לנו


    social-media-youtubesocial-media-linkedin

    קהילה

    • קהילת סיסטמטיקס
    • SOLIDWORKS Blog
    • PCB Blog
    • MATLAB with Fun Blog
    • GIS Blog
    • Smart 3D Printing Blog
    • ESRI Israel FB
    • SOLIDWORKS Israel FB
    • MATLAB and Simulink LI
    • MATLAB and Simulink FB

    צור קשר

    • בקשת יצירת קשר
    • בקשת קשר טלפוני

    רכישה

    • בקשת הצעת מחיר
    • מכירות ESRI
    • מכירות SOLIDWORKS
    • מכירות ALTIUM
    • מכירות CATIA
    • מכירות ENOVIA
    • מכירות MATLAB & Simulink
    • מכירת מדפסות תלת מימד

    קורסים

    • קורסים GIS
    • קורסים SOLIDWORKS
    • קורסים MATLAB & Simulink
    • קורסים CATIA
    • קורסים ALTIUM
    • יצירת קשר מרכז ההדרכה

    תמיכה

    • מדיניות תמיכה
    • שירותי ייעוץ
    • פתיחת קריאות שירות

    פתרונות ומוצרים

    • תחום GIS
    • תחום 3D CAD/PLM
    • SOLIDWORKS
    • ALTIUM PCB
    • CATIA
    • ENOVIA
    • MATLAB & Simulink
    • תחום 3D Printing
    • 3D EXPERIENCE
    • תעשיות
    • אקדמיה
    • Start Ups

    אודות סיסטמטיקס

    • מי אנחנו?
    • אירועים
    • דרכי גישה ומפה
    • יצירת קשר

    לקוחות

    • לקוחות סיסטמטיקס
    • סיפורי לקוח SOLIDWORKS
    • סיפורי לקוח MathWorks
    • סיפורי הצלחה GIS
    © 2025 All rights reserved SYSTEMATICS Ltd. | Privacy Policy
    • הישארו מעודכנים
    • כיתבו לנו
    Scroll to top