חיים פשוטים עם חלקים מורכבים
הפוסט הזה מכיל המלצות ושינויים קטנים בהגדרות SOLIDWORKS במטרה לעזור לכם לשפר את מהירות העבודה עם חלקים מורכבים ולצמצם את הזמן שבו אתם מחכים לבנייה מחודשת של החלק (Rebuild time).
נכון שעבודה עם חלקים מורכבים תמיד תהיה איטית יותר מעבודה עם חלקים בעלי גיאומטריה פשוטה ועץ פיצ'רים קצר, אבל האם ניתן להקל על העבודה ולחסוך זמן? התשובה היא כן!
הפוסט הזה נכתב במטרה לעזור לכם ולשפר את מהירות העבודה עם חלקים מורכבים ולצמצם את הזמן שבו אתם מחכים לבנייה מחודשת של החלק (Rebuild time).
לפני הכל, כדאי לבדוק האם באמת כרטיס המסך שלנו מדבר עם SOLIDWORKS באותה שפה, או במילים אחרות האם הדרייבר שלנו מתאים (לפוסט הכל על דרייבר כרטיס מסך לחץ כאן).
בואו נראה את הטיפים הקטנים שעושים את ההבדל הגדול:
מעבר למצב תצוגה Shaded ואופציות תצוגה מתקדמות
רובנו עובדים כדרך קבע עם תצוגת Shaded with Edges ולמעשה גורמים לכרטיס המסך לעבוד קשה יותר, כיוון שנדרש ממנו להציג את המקצועות (Edges) של המודל בצבע מסויים. מעבר למצב תצוגה Shaded יכול להקל מעט על העבודה עם החלק, כמו סיבוב המודל, זום פנימה והחוצה וכדומה.
מעבר לבחירה האם להציג את המקצועות או לא, קיימות אפשרויות תצוגה נוספות וכדאי לשקול את השימוש בהן. למשל אתם יכולים לראות שבחרתי לראות את המקצועות (Edges) אך הסתרתי את תצוגת השפות הטנגנטיות שמייצגות את התחלת וסוף העקמומיות של הפילטים (Fillets). אנחנו מכירים את השליטה על תצוגת השפות האלו בשרטוט אך חשוב להכיר גם את האפשרות לשלוט בתצוגה הזו גם ברמת המודל.
*ניתן לבחור גם באופציית תצוגה As phantom, שיכולה לסייע ולהוריד עומס גרפי.
הורדת Image Quality
דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא איכות התמונה של החלק. להגדרת איכות תמונה יש השפעה על גודל הקובץ ועל הביצועים של SOLIDWORKS בזמן פתיחה ועבודה על החלק. ככל שאנחנו שואפים לקבל תמונה איכותית יותר, החלק מתחלק ליותר משולשים גרפיים, ז"א יותר מידע שמאוכסן בקובץ. ככל שנשאף לרזולוציה נמוכה יותר, זמן ה Rebuild יהיה קצר יותר.
Geometry Pattern
אחת ההגדרות של פונקצית ה – Patterns, אשר יכולה להכביד מאוד בסביבת החלק, היא הגדרת Geometry Pattern שמסתתרת במעמקי הגדרות ה – Pattern Feature. במידה והאופציה מסומנת, היא מונעת מהתוכנה לחשב, עבור כל חזרה (Instance) של ה – Feature עליו אנו עושים את ה – Pattern, את תנאי הקצה שלו. לדוגמא, אם ביצענו Extrude Boss עם תנאי קצה של Up to surface התוכנה תחשב עבור כל חזרה את אותו תנאי קצה. בהרבה מקרים אין צורך בחישוב זה ולכן כדאי לסמן את אופציית Geometry Pattern.
Performance Evaluation
לשונית Evaluate מלאה בפונקציות העוזרות לנו להעריך את התכונות הגיאומטריות של החלק אולם גם מאפשרת לנו לבצע הערכה לקובץ עצמו. פקודת ה – Performance Evaluation לדוגמא, מאפשרת לנו לראות בבירור כמה זמן "מתבזבז" על Rebuild של כל Feature. כך נוכל לראות אלו Features מכבידים על החלק, נוכל לבצע להם Suppress או אפילו להמתין איתם לסוף בניית החלק. אופציה נוספת היא ליצור קונפיגורציה חדשה (Simplified Configuration) בה ה – Features הכבדים נמצאים במצב Suppress (במידת האפשר כמובן).
Using Appearances
מבחינת עומס חישובי, עדיף להשתמש באופציית ה – Appearance בכדי לדמות טקסטורה במקום ממש למדל אותה בצורה גיאומטרית, בדומה להיגיון שעומד מאחורי Cosmetic Thread. בדוגמא של הבורג למשל, אין באמת צורך בפרטים הקטנים שנוצרים מטקסטורת ה – Knurl על החלק (אלא אם נרצה להדפיס אותו בתלת מימד), ולכן מומלץ להחליף טקסטורה זו ב – Appearance המדמה אותה. בשביל לייצר מראה מציאותי של טקסטורה קיימות ההגדרות המתקדמות באופציית ה – Appearance. במידה ולא מופיעה הטקסטורה הרצויה, ניתן גם למצוא תמונה המדמה את הטקסטורה ולמתוח אותה על פני המשטח כ – Decal.
גיף
Freeze Bar
מדובר בדרך נהדרת לצמצם את זמני הבנייה המחודשת של המודל (Rebuild time) על ידי "הקפאה" של פיצ'רים מסויימים. את הסרגל הכתום שמתווסף ממש מתחת לשם הקובץ (ב Feature Manager) ניתן לגרור במורד עץ הפיצ'רים וכל אלו שיהיו מעליו יעברו למצב נעול ל- Rebuild וכשתוסיפו או תערכו פיצ'ר מסויים, הפיצ'רים הנעולים לא יעברו בנייה מחדש ולא יעמיסו על המערכת.
Verification on Rebuild
זוהי דרגת ה- Rebuild הגבוהה ביותר שקיימת בתוכנת SOLIDWORKS אשר מיועדת לבדיקה של כל פיצ'ר אל מול כל הגיאומטריה של החלק ומסייעת מאוד במקרים של עבודה על גיאומטריה מורכבת ופיצ'רים שעלולים להתנגש גיאומטרית אחד בשני ובכך עוזרת לגלות בעיות שבדיקת Rebuild רגילה לא תעלה עליהן. ההמלצה שלנו היא לא להשתמש תמיד בפונקציה הזו מפני שבמהלך Rebuild היא גוזלת משאבים רבים מהמחשב ומאיטה את העבודה. אנחנו ממליצים לבדוק מדיי פעם את החלק שלנו ולוודא שהכל תקין, אך בעבודה היומיומית כדאי לכבות את האופציה.
External References
במידה וקיימים במודל הפניות לחלקים אחרים, חשוב לדעת שהם מאיטים את העבודה שם החלק מכיוון שבכל Rebuild התוכנה נדרשת גשת גם למידע של החלקים המקושרים ולהתעדכן.
הפוסט נכתב במקור ע"י איתמר אשל, CSWE. ספטמבר 2017
לשאלות בנושא מוזמנים לכתוב תגובה ממש פה למטה