איך גם אתם יכולים לבנות חלקים גמישים במהירות ובקלות
גם אתם משתמשים בחלקים גמישים בהרכבות שלכם? רוצים ללמוד לבנות חלקים גמישים בקלות ובמהירות? הפוסט הזה בשבילכם. בואו ללמוד את הטכניקה ואת אופן השימוש בפקודה Make Part Flexible.
מגרסת SOLIDWORKS 2020 ניתן להגדיר חלקים כגמישים/ דינמיים ביחס לחלקים אחרים בהרכבה ללא צורך בהגדרת קונפיגורציות, שימוש במשוואות ובמשתנים גלובליים. באמצעות הפקודה החדשה Make Part Flexible ניתן להציג את החלק כך שהופעתו בהרכבה תשתנה בהתבסס על חלקים אחרים ומצד שני החלק עצמו לא משתנה. דוגמה לחלקים כאלו: קפיצים, גרמושקה, צירים מחלק שעובר כיפוף עוד…
כל מה שעלינו לעשות הוא לייצר את ההפניה החיצונית מחדש בהרכבה שבה משתתף החלק. נשמע מורכב? אז זהו שלא!
קפיצים הם דרך טובה להמחיש את השימוש בפקודה Make Part Flexible:
- את הקפיץ נמדל חיצונית להרכבה (כלומר, ניצור חלק עצמאי ללא רפרנסים חיצוניים) בעזרת Sweep סיבובי, בשלושה שלבים:
שלב ראשון- בניית מישורי עזר: מישור התחלה (Start Plane, בדוגמה הזו הוא ה- Top Plane) ומישור עצירה (End Plane). מישורים אלו יעזרו לנו לבנות את הקפיץ וגם ישמשו אותנו בהמשך למיקום הקפיץ בהרכבה.
שלב שני- בניית קפיץ באמצעות פקודת Sweep בעלת Twist (בדוגמה הזו 14 סיבובים).
שלב שלישי- יצירת פאות מישוריות משני צידי הקפיץ באמצעות חיתוך קצוות הקפיץ עם המישורים שיצרנו בשלב הראשון.
- לאחר מידול הקפיץ נכניס אותו להרכבת ביניים שתשמש כצעד מעבר לקראת הגדרתו כחלק גמיש:
את הקפיץ נמקם בהרכבה באמצעות שני mates סטנדרטים: Concentric בין ציר הקפיץ לציר הגלילי בחלק הנייח (תחתון) ו- Coincident בין הפאה המישורית בתחילת הקפיץ לפאה עליה הוא ישב בהרכבה.
על מנת תגרום לתנועתיות של הקפיץ, נערוך את הגדרת מישור העצירה (End Plane) ונשנה אותה כך שמישור זה יבוא במגע עם הפאה התחתונה של החלק הנייד (הדיסקה) בהרכבה.
כעת ניתן להרים ולהוריד את החלק הנייד ולבצע Rebuild כדי לקבל עדכון של הקפיץ.
כעת סיימנו את שלב ההכנה והקפיץ מוכן לקראת הפיכתו לגמיש!
במצב הנתון, הרפרנס החיצוני היחיד שיש לנו בחלק הוא עבור מיקום מישור העצירה. את הקפיץ נכניס להרכבה חדשה ונמקם בעזרת אותם שני mates בהם השתמשנו קודם. בשלב הבא נהפוך אותו לגמיש באמצעות הפקודה Make Part Flexible.
ניתן לראות, באנימציה המצורפת, כי מיד אחרי לחיצה על הפקודה Make Part Flexible, המערכת מבקשת מאיתנו לחדש את הרפרנס עבור מישור העצירה (End Plane). ניתן לראות בדוגמה שבאנימציה שאני בוחרת בפאה התחתונה שבמוט, כך שזו הפאה ש"שולטת" על אורך הקפיץ.
את ההרכבה הזו ניתן להכניס כתת הרכבה אל תוך הרכבה אחרת ולהגדיר אותה כ Flexible Sub-assembly.
רוצים לראות איך עושים את זה? מוזמנים לצפות בוובינר שהעברנו בנושא: