מה עושים אם PDM לא מתחבר?
מערכת ה-PDM הינה מערכת ניהול המידע ההנדסי מבית SOLIDWORKS, שעוזרת לנו לעשות סדר בקבצים שלנו, לתעד אותם ולנהל אותם בכל התהליכים ההנדסיים בחברה.
מערכת PDM מהווה לנו את מקור המידע האחיד והאמין עבור הקבצים שלנו ולכן חשוב שתמיד תהיה לנו גישה מלאה לשרת PDM שמאחסן אצלו את כל הקבצים.
לפעמים, כתוצאה מנפילות ברשת או בעיות חיבור, יכולה להתקבל הודעה שגיאה שלא ניתן להתחבר לשרת ובעזרת צוות המחשוב וצוות התמיכה של סיסטמטיקס נוכל למצוא את הפתרון.
בפוסט הזה, ריכזנו עבורכם בדיקות פשוטות שניתן לעשות על מנת למצוא מהר את מקור הבעיה ולחזור לעבוד כמה שיותר מהר.
ראשית, עלינו לבדוק האם בעית החיבור הינה בעיה נקודתית בעמדת העבודה או שמדובר בבעיה רוחבית בה מספר משתמשים אינם מצליחים להתחבר.
לאחר שהבנו את היקף הבעיה, נתחיל את הטיפול ונשתמש בצעדים הבאים בכדי להבין איך לפתור אותה.
בהנחה שהבעיה הינה בעמדת עבודה אחת ספציפית, נתחיל את הפתרון לפי השלבים הבאים.
- נברר האם מדובר על עמדה חדשה או עמדה שעבדה בעבר
נברר האם מדובר על מחשב שבעבר הצליח להתחבר למערכת PDM או מדובר על מחשב חדש שלא התבצע חיבור למערכת מעולם.
אם מדובר על מחשב שבעבר הצליח להתחבר והכל עבד תקין ועכשיו לא מצליח, נמשיך לשלב 2.
אולם, אם מדובר על עמדה חדשה נדלג לשלב 3 על מנת לוודא שאכן מתקיימת תקשורת תקינה בין עמדת העבודה והשרת.
- נבדוק היסטוריית עבודות שהיו עשויות להתבצע במערכת
כאשר חברה מתכננת לבצע שדרוג גדול או העברת שרתים, אנו ממליצים תמיד לבצע את זה ביחד עם סיסטמטיקס על מנת שנוכל לתת את המעטפת המלאה להכנות, עבודת השדרוג עצמה ובדיקות חיבור תקין של כולם לאחר מכן.
לפעמים, משתמש בודד משדרג בטעות את העמדה בעצמו או שהחברה משדרגת לבד מבלי לבצע את כל השלבים המלאים, מה שיכול ליצור פער בכתובות השרתים או בגרסאות המותקנות אצל המשתמש ועל השרת.
במקרה זה, בדיקה זריזה בשיתוף עם האדמיניסטרטור של המערכת וצוות המחשוב תעזור להבין אם בוצעו פעולות אלו וכיצד לפתור אותן.
- בדיקת תקשורת מול השרת
לאחר שווידאנו שגרסת המשתמש וגרסת השרת תואמות, נבדוק האם למשתמש יש גישה לשרת.
הבדיקת הראשונה היא PING – בדיקת תקשורת פשוטה המשמשת לבדיקת תקשורת בין שני מחשבים.
הבדיקה יכולה להתבצע ע"י צוות המחשוב או צוות התמיכה וכוללת פתיחת CMD וכתיבת PING ושם שרת.
- אם מתקבלים נתונים על החיבור כמו מהירות אז המשתמש "רואה את השרת" (כפי שאפשר לראות בתמונה 2). עכשיו נוכל לעבור לבדיקה הבאה הנקראת Telnet שבודקת לא רק חיבור לשרת אלא גם האם השרת מאפשר גישה בנתיבים קבועים, או ב – Ports. את ה – Ports שבהם מערכת ה-PDM משתמשת נוכל לראות בתמונה 3.
אם קיבלנו הודעה שאין חיבור לשרת אז ננסה להכניס את כתובת ה-IP שלו ונבדוק שנית.
- אם הבדיקה עבור IP הצליחה כנראה שהמחשב שלנו לא מזהה את השרת PDM בשם שלו. הפתרון לכך הוא עריכת קובץ הנקרא hosts והוספת שם השרת וה-IP שלו (כפי שאפשר לראות בתמונה 4).
לאחר מכן נעשה שוב בדיקת Ping ובדיקת Telnet.
- אם הבדיקה נכשלה גם עבור IP וגם עבור שם השרת – לרוב מצב כזה יעיד על בעיית התקשרות מול השרת ולכן נרצה לצרף את אנשי המחשוב לבדיקות נוספות בצד שלהם.
- בדיקת בצד השרת
אם היתה נפילת חשמל או בעיית חיבור בכל החברה, או סתם בגלל טעות אנוש, ה – Services שאחראים להפעיל את מערכת ה – PDM יכולים לעצור וצריך להפעיל אותם מחדש.
בכדי לבדוק האם ה-services פועלים נתחבר לשרת עצמו ונבדוק האם הם כבויים ונפעיל אותם.
אנו צריכים להפעיל 2 Services עבור מערכת ה – PDM כפי שאפשר לראות בתמונה 5.
לחצן ימני עם העכבר על כל אחד מה – Services ובחירה באופציית Start תחזיר אותם לחיים.
- בדיקת חיבור לתוכנת SQL
בגלל גורמים שונים, כמו ביצוע עבודות על השרת או שימוש במערכות נוספות על השרת, החיבור בין מערכת PDM לבין תוכנת SQL שאחראית על תיעוד המידע, יכול להפגע.
לכן, נצטרך לוודא שתי הגדרות פשוטות בשרת בכדי שהחיבור יהיה תקין. את הבדיקות נבצע דרך אפליקציית Archive server configuration שמותקנת בשרת בלבד (לא אצל המשתמש).
- נוודא כי בהגדרות החיבור של הכספת מוגדר להתחבר לתוכנת SQL עם משתמש ברירת המחדל (תמונה 6).
- נוודא כי ההגדרות עבור משתמש ברירת מחדל נכונות, כולל שם משתמש וסיסמא.
נגיע להגדרה הזאת דרך תפריט Tools וכניסה לחלונית Default Settings (ראו תמונה 7).
עדיין לא מצליחים להתחבר?
בשביל זה אנחנו פה! דברו איתנו ונבצע ביחד את כל הבדיקות עד שתוכלו לנשום לרווחה.