עבודה חכמה-סנכרון בין מחלקות המכניקה והחשמל בחברת Bright Machines
דרור לוין, מנהל תחום מכטרוניקה במוצרי SOLIDWORKS, מראיין את מי שהובילו את מהלך ההטמעה בחברת Bright Machines. בפוסט הזה תוכלו לקרוא על האתגרים, הצרכים ותהליך ההטמעה של SOLIDWORKS ELECTRICAL.
חברת Bright Machines האמריקאית היא חברת תוכנה ורובוטיקה אשר מפתחת ומייצרת מכונות אוטומטיות לתהליכי ייצור ובדיקה בקווי ייצור. כשנכנסתי לראשונה למחלקת הפיתוח בישראל, פגשתי חברה בהקמה ומחלקות חדשות בהתהוות. המטרה שלנו עבורם הייתה לספק להם כלי עבודה לתכן חשמלי ולסנכרן בין מחלקות המכניקה והחשמל באמצעות פתרון SOLIDWORKS ELECTRICAL והקמה של מאגר מידע עבור עבודת התכנון החשמלי.
החלטתי לראיין את מי שהובילו את מהלך ההטמעה בחברה דרור תמיר, דירקטור ההנדסה ודניאל אביטל, סטודנט להנדסת מכונות, אודות אתגרים שהניעו את חברת Bright Machines להחלטה לאמץ תוכנה חכמה עבור התכן החשמלי.
דרור תמיר, דירקטור הנדסה: "כחברה אשר מתכננת מכונות חכמות המשלבות מכניקה וחשמל, ניצבו לנגד עינינו שני אתגרים משמעותיים בהחלטה לאמץ את SOLIDWORKS ELECTRICAL: הראשון, החיפוש אחר הכלי המתאים ביותר לביצוע התכן החשמלי, והשני, אינטגרציה מלאה עם התכן המכני"
מה היה הדבר החשוב לכם ביותר באימוץ של SOLIDWORKS ELECTRICAL?
דרור תמיר: "אחד מהדברים החשובים לנו, באימוץ תוכנה לתכנון חשמלי, היה הקמת database חשמלי. עד אז, היינו משתמשים בספריות רשת שלא היו מנוהלות תצורה. באמצעות SOLIDWORKS ELECTRICAL יצרנו ספריות מסודרות הכוללות את כל הרכיבים החשמליים שבשימוש פעיל אצלנו- רכיבים,כבלים וחוטים כולל מקטים פנימיים, ועל הדרך הרווחנו טיוב של המידע הקיים. כיום כל המשתמשים יכולים לגשת לנתונים, כולל משתמשים ממחלקות בחברה אשר אין להן נגיעה לחשמל אבל כן מחוברות למערכת ניהול המידע ההנדסי SOLIDWORKS PDM".
את הקמת בסיס הנתונים בפועל ביצע דניאל אביטל סטודנט להנדסת מכונות שנה ג באוניברסיטת תל אביב אשר תיאר את הפרוייקט:
דניאל אביטל: "בשלב הראשון התחלתי בהקמת תשתית לעבודה עם SOLIDWORKS ELECTRICAL, כלומר יצירת database, המכיל מידע על כל הרכיבים בהם נעשה שימוש בחברה, וכן הגדרות נוספות ותבניות עבודה. בעזרת בסיס נתונים זה, יכולתי לשרטט סכימות של ארונות קיימים ולוודא כי ניתן להפיק באמצעותן שרטוט חכם, אשר מספק למתכנן BOM ורשימת חיווט המתעדכנים באופן אוטומטי. אותן סכמות ובסיס הנתונים שימשו בהמשך כבסיס לפרויקטים חדשים. לאחר מכן, השתמשתי בקישוריות בין SOLIDWORKS ELECTRICAL לבין SOLIDWORKS על מנת למקם את הרכיבים מהתכנון החשמלי בהרכבה התלת מימדית. תהליכים אלה מאפשרים תכנון מלא של ארון החשמל".
תוכל לתאר מה היו האתגרים בהם נתקלת במהלך הפרוייקט?
דניאל אביטל: "המשימה שלי הייתה ליצור סביבה אשר תאפשר תכנון נוח של ארונות חשמל בתוכנת SOLIDWORKS ELECTRICAL באופן הממזער טעויות אנוש בתהליכים השונים. כחלק מהעבודה בצוות NPI בניהולו של דרור תמיר, אחד האתגרים שלנו היה תהליך התאמת התוצרים שמתקבלים מהתוכנה לייצור שלהם בפועל. האתגר השני היה לייצר תבניות (Templates) ותהליכים (Workflows) אשר יקלו על המידול התלת מימדי של ארון החשמל, תוך התממשקות מלאה עם הפרויקט החשמלי. תהליכים אלה מפשטים הרבה פעולות, ובכך מאפשרים לאנשי החשמל להשלים את התכנון של הארון בתוכנת SOLIDWORKS, גם ללא ידע מוקדם בתוכנה התלת מימדית עצמה".
לקראת הפרוייקט, ישבתי איתך יומיים ללמוד את התוכנה וניכר היה שהשתלטת עליה במהירות, תוכל לתאר את תהליך הלימוד של תוכנה חדשה?
דניאל אביטל:"אני חייב לציין שמאוד נהניתי מלימוד התוכנה. כל שלב בתהליך חשף אותי ליכולות שונות ומגוונות של התוכנה וכך קיבלתי עליה תמונה רחבה ונחשפתי לחוזקות שבה. הלמידה הינה תוצאה של ניסוי וטעיה מאחר שהתוכנה ידידותית למשתמש, מה שמאפשר למידה נוחה."
איך שאר המשתמשים בחברה הגיבו למעבר לתוכנה החדשה?
דניאל אביטל: " חשוב לציין כי המעבר לתוכנה בא מתוך צורך אותו הבינו המשתמשים, ולכן המוטיבציה שלהם ללמוד את התוכנה הייתה גבוהה. לצורך ההטמעה כתבתי מדריך למשתמש ייעודי לחברת Bright Machines והכנתי סרטוני הדרכה למשתמשים. ניתן היה לראות כי זמן קצר לאחר ההדרכות הראשונות, כבר נוצר פרויקט של ארון חשמל חדש בתוכנה, אשר באופן די מהיר הורכב וחווט בעזרת התוצרים שהתקבלו מ- SOLIDWORKS ELECTRICAL. במהלך העבודה השוטפת נעזרתי בדרור לוין מסיסטמטיקס שתמיד היה זמין עבורי וסייע לי למצוא פתרונות לצרכים שעלו בחברה. בכל פעם בה הפניתי שאלה לדרור קיבלתי תשובה מהירה ועניינית, שסייעה בהשגת המטרות".
בפרספקטיבה לאחור, איך אתה מסכם את היישום של SOLIDWORKS ELECTRICAL?
דרור תמיר: "אין ספק שהצלחנו להפיק את המיטב מהמערכת. לאחרונה סיימנו מספר פרוייקטים מוצלחים כאשר התכן החשמלי בוצע בעזרת SOLIDWORKS ELECTRICAL".