פורד OUT – קסטומיזציה IN
העולם שייך לצרכנים: הקונפיגורטור מבוסס הענן של SOLIDWORKS, הוא החלק האחרון בפזל של יצירת חוויה צרכנית שתגרום ללקוח להתחבר למוצר, ולרצות לרכוש אותו כאן ועכשיו.
הנרי פורד, תעשיין רכב אמריקאי ומייסד חברת פורד, אמר לרוכשים פוטנציאלים של רכביו: "אתם יכולים לבחור מכונית בכל צבע שתרצו, כל עוד הצבע הזה הוא שחור."
פורד שיכלל את שיטת הייצור ההמוני עם הפס הנע. הוא ראה ברכב מוצר צריכה בסיסי והגשים את חזונו של "רכב לכל פועל". הייצור ההמוני הוא דרך של ייצור דברים בהמוניהם (וגם עבור ההמונים) שלוקח את מלאכת בחירת המוצר מידיו של הצרכן ומניח אותו בידיו של היצרן. טכנולוגיות דיגיטליות, וביניהן SOLIDWORKS Sell, שואפות להחזיר את הבחירה לידיו של הצרכן.
הצרכן היום דורש הרבה יותר מהיצרן, הוא דורש להיות מעורב עוד לפני שלב הייצור, כפי שהיה נהוג לפני הייצור ההמוני. לפני שפותחה שיטת הייצור ההמוני, החנויות לא היו מלאות בסחורה שמחכה לקונים. הם היו מלאי אנשי מלאכה שחיכו למלא אחר הוראות הצרכן. הם לא ייצרו, בדרך כלל, דברים בתקווה מעורפלת למכור אותם במועד מאוחר יותר. הם יצרו רק לאחר שידעו שיש להם לקוח.
קסטומיזציה המונית משלבת את ההתאמה האישית והגמישות של עסקים שפועלים לפי ייצור בהזמנה אישית ולוקחת אותו לרמה נוספת של ייצור המוני, המציע עלות יחידה נמוכה יותר. לכן, היצרנים שפועלים לפי שיטה זו, מתמקדים בקבוצות שונות של צרכנים המוניים ולא מתמקדים בלקוח בודד.
התוצאה היא שכיום ניתן לחזור לתקופה שלפני הייצור ההמוני, תקופה בה הלקוח קיבל מוצר מותאם אישית, מבלי לייקר עלויות.
אפקט איקאה
פרופסור דן אריאלי העוסק בכלכלה התנהגותית מספר על חברה אמריקאית בשנות ה-50 שפיתחה עוגה קלה ומהירה להכנה. עקרות הבית היו צריכות רק לרכוש את המוצר עם התערובת המוכנה, להוסיף מים, להכניס לתנור והעוגה מוכנה. עקרות הבית לא רכשו את המוצר למרות שהיה טעים, הן אהבו את התוצר הסופי אבל לא הרגישו שהן באמת הכינו אותו. המכירות של המוצר זינקו כאשר היצרן שינה את התערובת המוכנה, כך שהן ידרשו להוסיף גם ביצה.
המעורבות שלנו בהפקת המוצר הסופי מביאה חיבור רגשי למוצר, הערך שאנו נותנים לו הוא גבוה יותר. כפי שקרה אצל עקרות הבית, וכפי שקורה אצל לקוח של איקאה שמרכיב בעצמו את הרהיט שרכש. חברות רבות הבינו את זה, ולכן משתמשות בזה למטרות שיווקיות.
בעולם הרכב, פותחו כלי קונפיגורציה המאפשרים ללקוח להרכיב בעצמו רכב לפי העדפותיו. כך, הוא יוכל לראות איך יראה המוצר עוד לפני שלב הייצור, גם אם לא הוכן אב-טיפוס שלו או אם אין הדמיה של הקונפיגורציה שבחר.
חברה נוספת שיצאה עם מוצר כזה עוד בשנת 2007 היא NIKE, שהציגו את NikeID – שירות המאפשר לצרכן לעצב לעצמו נעליים. הסיבה לכך היא, שכמות הדגמים שניתן להציג ללקוח היא מוגבלת, ונייקי הבינו שזה גורם להם להפסיד לקוחות. בכך שבחרו לעבוד לפי קסטומיזציה המונית, יכלו להציג ללקוח את כל האפשרויות הקיימות בפניו, ולגרום לו להתחבר רגשית למוצר שהרכיב בעצמו. השנה, נפתחה חנות הדגל בלונדון, שניתן למצוא בה עמדה שבה לקוחות יוכלו להרכיב לעצמם את הנעליים המועדפות עליהם ולהזמין אותם מהחנות.
SOLIDWORKS עוזרים לעצב את החוויה הקמעונאית.
עבור חברה כמו URB-E, אשר 77% מהעסקאות שלה מבוצעות ברשת, יצירה של חווית משתמש שגורמת לצרכן להרגיש מעורב בהרכבת המוצר, היוותה גורם שתרם להצלחתה. האתגר הגדול ביותר עבורם היה ליצור נוכחות מקוונת שתאמה את הייחודיות של המוצר, ותיצור עניין אצל הצרכנים. מאחר וURB-E תכננו את המוצר שלהם ב-SOLIDWORKS, ולכן כבר מחזיקים בכל נתוני ה-CAD של המוצר שלהם, שימוש מחדש בגאומטריות כדי ליצור מרחב מסחר מקוון היה זול, פשוט ומדיד.
SOLIDWORKS שואפים לשים כלים בידי היצרנים כך שיוכלו לענות על הביקוש העולה עבור חווית לקוח מותאמת אישית.
SOLIDWORKS Sell הוא קונפיגורטור מכירות מבוסס ענן המאפשר ללקוח לבנות, לחוות, להתחבר ולשתף מוצר שמתאים לצרכיו והעדפותיו, מבין הקונפיגורציות המוגדרות מראש על ידי היצרן. המטרה של הטכנולוגיות הדיגיטליות החדשות היא לעזור ליצרנים להגיב לדרישות השוק בזמן אמת, וזה בדיוק מה שהשירות עושה.