Sweep Solid מאפשר למדל תהליך עבודה אמיתי בחלקים
אנו רגילים להשתמש בפעולות ה – CUT בתוך SOLIDWORKS על מנת להוריד חומר מגוף או גופים בחלק ובהרכבה, באמצעות שרטוט פרופיל דו מימדי והסרת החתך שלו מהגוף הרצוי. אבל אם נרצה לדמות את פעולת ה – CUT לפעולה המתבצעת במציאות, נוכל להשתמש בפקודה הנקראת Sweep Solid שמאפשרת לנו לדמות גם את הכלי אשר מוריד בפועל […]
אנו רגילים להשתמש בפעולות ה – CUT בתוך SOLIDWORKS על מנת להוריד חומר מגוף או גופים בחלק ובהרכבה, באמצעות שרטוט פרופיל דו מימדי והסרת החתך שלו מהגוף הרצוי.
אבל אם נרצה לדמות את פעולת ה – CUT לפעולה המתבצעת במציאות, נוכל להשתמש בפקודה הנקראת Sweep Solid שמאפשרת לנו לדמות גם את הכלי אשר מוריד בפועל את החומר מהגוף הראשי שלנו.
בנוסף, הפעולה משאירה אותנו ברמת החלק ולא "מאלצת" אותנו לעבור לסביבת ההרכבה למרות שאנו מדמים תנועה של גוף על גוף.
ניקח לדוגמא את המקדח בתמונה.
אנו רוצים להוסיף לו חריצים מתאימים, כאשר במציאות נשתמש בדיסקה או כלי אחר אשר יחרוץ אותו תוך סיבוב, לאורך מהלך ה – Helix שיצרנו ומודגש בכחול.
נראה קודם את הדרך הנוחה והמוכרת של פעולת ה – Sweep על ידי יצירת פרופיל דו מימדי ומשיכתו לאורך ה – Helix.
נוכל לראות את הבעיה במידול שקיבלנו.
למרות שהפרופיל נמשך בצורה טובה ואחידה, הסיומת שלו לא תואמת למציאות שכן הכלי שמשמש אותנו לחריץ אמור לצאת מהחומר בצורה רציפה ולא בבת אחת.
אחרי שהשתכנענו שאנחנו צריכים פה גישה קצת אחרת, שאגב ניתן להשיג גם באמצעות כלי המשטחים או על ידי יצירת גופים והחסרתם מהגוף הראשי, בואו נראה כמה תחסוך לנו פעולת ה – Sweep Solid.
נשתמש באותו הפרופיל הדו מימדי ליצירת כלי בפקודת ה – Revolve כאשר נקפיד להוריד את הסימון מאופציית
ה – Merge בכדי ליצור גוף נפרד מהגוף הראשי.
ולסיום – כניסה לפקודת ה – Sweep ובחירה באופציה השלישית של Solid Profile.
לאחר קבלת התצוגה המקדימה המתאימה (הפעם הוספנו גם Profile Twist) אפשר לאשר.
אפשר לראות שקיבלנו ייצוג אמיתי יותר של הפעולה, כאשר הכלי החורץ יוצא בסיום מתוך הגוף הראשי.
שימו לב שהפקודה למעשה מוחקת את הגוף שהשתמשנו בו ככלי ונשארנו עם גוף אחד ויחיד, מוכן לעבודה.
אם יש לכם דוגמאות נוספות לשימוש בפקודת ה – Solid Profile, או כל פקודות מתקדמות אחרות, שלחו לנו ונשמח לפרסם עם קרדיטים מלאים לכל התורמים.