חדש! תכנון חלקים קלי משקל ב-SOLIDWORKS & 3DEXPERIENCE
השילוב של SOLIDWORKS עם פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE מאפשר לכולנו להרוויח בבת אחת עולם רחב של טכנולוגיות חדישות ומתקדמות, כמו GENERATIVE DESIGN, LATTICE, COMPOSITE MATERIALS.
פתרונות אלו מרחיבים את היכולות של מחלקת הפיתוח להנחות את התוכנה ולהציב לה פרמטרים ומשימות כדי שהיא תבנה עבורו את המודל המושלם.
אחד החידושים האחרונים שהצטרפו למשפחה זו הוא ה-Lattice Designer כלי מונחה פרמטרים לתכנון, אנליזה ואופטימיזציה של מבנה כוורת.
הפתרון מצטרף למשפחה המפוארת הקיימת כבר של פתרונות נוספים בתחום זה, עליהם כבר יצא לנו לדבר בעבר, כמו פתרון ה-Generative Design לפי אנליזות חוזק ואנליזות זרימה.
ולפתרון הנוסף הוא ה-Composite Designer שמאפשר לתכנן חלקים והרכבות מחומרים מרוכבים, לבצע עליהם אנליזה ואופטימיזציה לכל שכבה ושכבה של החומר.
ה-LATTICE DESIGNER הוא כלי היושב בפלטפורמת ה 3DEXPERIENCE . כל משתמשי SOLIDWORKS יכולים לרכוש אותו ולהשתמש בו. הכלי מאפשר לתכנן מבנה חומר "חזרתי" העשוי מקורות תלת-מימדיות. הקורות הן גליליות עם רדיוס קבוע (נכון להיום). אותו מבנה משוכפל בכל הכיוונים וממלא את כל המודל או נפח מוגדר בתוכו.
בדומה לכלי ה-Generative Design, גם כאן אנחנו מקבלים את כל התהליך בסביבה אחת. מתחילים מתכנון חלק הבסיס ב SOLIDWORKS ומשם ממשיכים לעקוב אחר ה- WIZARD שבפלטפורמת ה- 3DEXPERIENCE שמנחה אותנו שלב שלב -החל מבחירת אזורי ה LATTICE , סוג ה LATTICE ,ביצוע אנליזה לפי תנאי השפה והעומסים שקובעים ועד יצירת גאומטריה חלקה שבה המבנה מתחבר עם FILLETS לגוף המקורי . התהליך ממשיך להכנה להדפסה. מכיוון שהתהליך מקצה לקצה נעשה באותה סביבה פרמטרית ניתן בכל שלב לחזור אחורה לבצע שינויים ולעדכן – החל מחלק הבסיס שבנינו ב SOLIDWORKS . ככה זה נראה:
ניתן לבחור מתוך ספרייה את סוג ה- LATTICE הנדרש, מימדים שונים ומערכות קואורדינטות שונות. בסופו של דבר, ניתן להשוות ביניהם ולבחור לא רק צורה מתאימה אלא את הצורה האופטימלית ביותר.
טכנולוגיות אלו אין לא חלק מהעתיד, הן כבר כאן מזמן רק שעכשיו הפכו לפשוטות יותר ונגישות לכולם. למי זה מתאים? חברות שחשוב להן לצמצם משקל, שמשתמשות בהדפסת תלת-מיימד ורוצות להוזיל עלויות הדפסה, לבזבז פחות חומר ולהיות יותר ירוקות ועוד.