הנדסת אנוש למשתמשי SOLIDWORKS ו-CATIA
תכננתם מוצר, האם הלקוחות שלכם יוכלו להשתמש בו? אפליקציית ה-Human Design בפלטפורמת ה-3DEXPERIENCE מאפשרת לנו לשלב דמות של אדם עם המוצר שלנו, מסביבת SOLIDWORKS או CATIA, ולקבל תחושה של חווית השימוש במוצר.
בואו נלמד כיצד ניתן לשלב הרכבה ממקורות תכנון שונים יחד עם מודל של בן אדם ונבחן את חווית השימוש במוצר.
- בחירת דמות קטלוגית:
נתחיל מבחירת דמות מתאימה מתוך קטלוג הדמויות שקיים במערכת. ניתן לבחור מגדר, ומאפיינים חיצוניים ואף מודלים של ילדות וילדים. - הגדרת המנח הנכון:
לאחר בחירת הדמות המתאימה, ניתן להתחיל להגדיר את המנח (Posture) של הדמות. השליטה במנח נעשית בשתי שיטות. הראשונה, על ידי הזזה של נקודות הקצה של הגפיים כאשר שאר הגוף מתאים את עצמו בהתאם למגבלות התנועה האנושיות. בשיטה זו אנחנו יכולים לקבל מהר מאוד מגוון רחב של מנחים.
השיטה השנייה מאפשרת לנו שליטה ישירה בכל אחד ממפרקי הגוף ומקנה לנו שליטה מדויקת מאוד על מנת לייצר את המנח הנכון. החל מזווית עמוד השידרה ועוד קצה הזרת:
- הוספת המוצר/המודל:
לאחר שהוספנו דמות מתאימה, הגיעה הזמן לצרף את המודל שלנו. נבנה הרכבת על שמכילה גם את המודל וגם את הדמות ונמקם אותה בפוזיציה הנכונה. נעשה שימוש במאגר המנחים המוכנים מראש שדאסו הכינו לנו ונבצע רק התאמות קטנות. לאחר מכן ניתן לשמור את המנח החדש בעץ כך שהוא ישמר להמשך העבודה.
- שילוב מודל מתוכנת SOLIDWORKS:
התקדמנו וכבר יש לנו מודל של אופנוע ורוכב. אבל בטיחות לפני הכל, ולכן לא נצא לדרך בלי קסדה. נעבור לתוכנת ה- SOLIDWORKS, שם ביצענו את תכנון הקסדה. בעזרת הממשק בין התוכנות, אנו יכולים לעשות שימוש במידע המקורי מסביבת SOLIDWORKS בתוך אפליקציית הHuman Design.
בבחינה של מקורות המידע הגאומטרי שלנו נוכל להבחין בקלות איזה מהמודלים הגיעו מסביבת התכנון של CATIA, ואיזה מ- SOLIDWORKS.
- יצירת קשר בין דמות למודל:
לאחר הוספת הקסדה נייצר קישור ביו האלמנט הגאומטרי החדש לבין חלק הגוף שהוא משוייך אליו על מנת לייצר חווית שימוש דינמית וראליסטית. במקרה הזה קישרנו בין הקסדה ישירות לראש על ידי בחירת החלק המתאים מהגדרת השלד. מעתה כשנזיז את הראש לצדדים הקסדה תנועה איתו כגוף אחד. - אנליזות:
לאחר שסיימנו להרכיב את כל חלקי המודל, נבצע מספר אנליזות על מנת לוודא נוחות ותקינות שימוש:- בדיקת התנגשות בין הגוף האופנוע. התנגשויות באיזור כף היד והמושב הן תקינות אבל נרצה להימנע מהתנגשויות אחרות.
- בדיקת שדה ראיה מFirst person view, לוודא שאין הסתרות וחסימות לשדה הראיה.
- רינדור:
ולבסוף נשתמש ביכולות הרינדור של פלטפורמת ה-3DEXP על מנת למקם את המודל שלנו בסביבתו הטבעית:
לסיכום,
ראינו איך ניתן בזריזות ובקלות לבחון מספר אלמנטים של חוויית השימוש במוצרים שלנו על מנת לוודא שלקחנו בחשבון את הגורם האנושי שבסופו של דבר ייהנה מהם. ראינו שילוב ממספר תוכנות CAD, תוך שמירה על קשר חיי לתכנון המקורי. ביצענו אנליזות במטרה לאתר טעויות ופגמים בתכנון בשלב מוקדם כאשר עוד פשוט לתקן ולבסוף יצירת חומר שיווקי על ידי יכולות רינדור מוטמעות בתוך סביבת התכנון.