סיכום הכנס העולמי 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS 2024
האירוע הגדול של השנה התקיים בדאלאס, טקסס וכלל כמו תמיד עדכונים חמים מהתנור בכל הנוגע לחידושים, שילוב כלי ה-AI בתוכנות השונות וסיפורי לקוח מרשימים. אם פיספסתם במקרה את השידורים החיים, עשינו לכם סיכום קצר של הרגעים החשובים והמדוברים ביותר.
הכנס התקיים השנה במלואו באופן פיזי לראשונה מאז הקורונה.
בין השאר התקיימו הרצאות השראה, הרצאות טכניות על מגוון נושאים והיה ניתן לשוטט חופשי בביתנים של שיתופי הפעולה שהציגו פתרונות מקוריים לבעיות התכנון שלנו וכמובן מתנות קטנות לכל שומע.
נושא שיתוף הפעולה בין משתמשים במהלך התכנון, ושימוש בתוכנות משלימות שונות כדי להגיע למודל האידיאלי, עברו כחוט השני לאורך הכנס כולו, כאשר קיבלנו הצצה גם לפיתוחים העתידיים בפלטפורמת 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS בנושאי תכנון, סימולציות, ניהול מידע ועוד.
היום הראשון – "בני האדם בנויים לפתור בעיות" (ד"ר Dr. Lonnie Johnson)
ביום הראשון, פרט להתמנגלות ובדיקת החברות המעניינות בחדרי התצוגה, פתחו את המושב המרכזי בכירי חברת Dessault Systemes וחברת SOLIDWORKS שהכינו אותנו לכנס שיתמקד בעתיד התכנון, הכולל שימוש בבינה מלאכותית ושיתוף מידע בפלטפורמות משותפות מסביב לעולם תוך שמירה על מקור אחד של המידע (SSOT).
בנוסף, עלו לבמה יזמים ומייסדים של חברות תכן מענינות, כגון ARTHUR BUS המתמקדת בפתרון פשוט לתחבורה ציבורית – אוטובוס הפועל על מימן בלבד, כאשר במרוץ להחלפת מנועים מזהמים, היתרון הגדול של המימן על פני רכב חשמלי הוא טווח הנסיעה הארוך ואפס פליטה במהלך הנסיעה.
האוטובוס, תוכנן מאפס במלואו בפלטפורמת 3DEXPERIENCE, מה שאיפשר לחברה לא רק ליצור תאום דיגיטלי מלא, אלא גם לבדוק את עומסי התחבורה ומקורות האנרגיה בסביבה וכך לתכנן ביעילות היכן למקם את תחנות התדלוק.
הודעות חשובות הגיעו מפיו של מנכ"ל SOLIDWORKS, Manish Kumar שהכריז על אפשרויות חדשות בפלטפורמת 3DEXPERIENCE:
- 3D Mechatronics Creators לשימוש בספריית רכיבים מוכנים ויצירת מוצרים אלקטרומכאניים בקלות
- Draftsight Creator ליצירה ותיעוד של סכמות דו מימדיות מכל מכשיר ומכל מקום
- Teacher Experience המאפשר למורים ליצור שיעורים וקורסים מותאמים אישית לסטודנטים ותלמידים ולשתף פעולה עם עמיתים מרחבי הגלובוס.
מושב ראשי – יום ראשון של הכנס
היום השני – "הצלחה היא משהו שמרווחים. היא לעולם לא ניתנת" (Aneesa Muthana)
לאחר ההצצה שקיבלנו ביום הראשון של הכנס, מנכ"ל SOLIDWORKS,
Manish Kumar חזר בשנית כדי להראות לנו את היתרונות והיכולות החדשות בעבודה משותפת.
הבינה המלאכותית עושה את צעדיה הראשונים בתוכנת SOLIDWORKS ובפלטפורמת 3DEXPERIENCE, ובין היתר יתווספו בקרוב אפשרויות ליצירת סקיצה מלאה מתמונה, חיזוי הפקודות הבאות בתהליך התכן ויצירת שרטוטים באופן אוטומטי ישירות מהמודל התלת מימדי שלנו.
כן, זאת לא טעות, נוכל בעתיד לחסוך לחלוטין את המעבר מהמודל שלנו לסט השרטוטים, באמצעות שימוש חכם במידע המתועד במודל והעברתו באופן חלק לשרטוט, כולל מספור הרכיבים בהרכבה, מידות, טולרנסים ועוד.
בפינת סיפורי לקוחות מעוררי השראה, ראינו את חברת Endiatx המתכננת את הדור הבא של טכנולוגיית אבחון סרטן הקיבה עם PillBot , המאפשר אנדוסקופיה מהירה ונגישה וכתוצאה דיאגנוזה מהירה יותר וסיכוי החלמה טובים יותר.
חברה נוספת שהציגה את הפתרון שלה היא חברת Tigoona המפתחת עגלות יעילות יותר לרוכלים בהודו. למי שלא ביקר שם לאחרונה, קיימים יותר מ – 10 מיליון מוכרי רחוב בהודו ומטרת החברה היא לבנות עגלה פי 3 מהירה, קלה לתפעול ואפקטיבית יותר.
סיכום היום השני של הכנס
היום השלישי – "העתיד הוא עכשיו" (Manish Kumar, SOLIDWORKS CEO)
ביום השלישי והאחרון התבשרנו מי הזוכים המאושרים בתחרות המסורתית של Model Mania. למי שלא מכיר, בתחרות נכנסים לתא מבודד ומקבלים שרטוט של מודל פשוט למראה כאשר המטרה היא ליצור אותו כמה שיותר מהר. מה שנותן מורכבות נוספת לתחרות היא העובדה שלאחר שסיימנו למדל את המודל שלנו אי אפשר לנוח אלא מקבלים ישר דף שרטוט נוסף, עם שיפוצים שעשו במודל וצריך בזריזות לשנות את המודל שלנו בהתאם.
אנו ממליצים לראות את סיכום התחרות בה הראו איך למדל במינימום פעולות את המודל השנתי כך שניתן לבצע שינויים בקלות, כפי שיכול לקרות במהלך תהליך התכן בעולם האמיתי.
בהרצאה המרכזית, עסקו בעיצוב העתיד והוצגו פרויקטים חדשניים שתוכננו על ידי סטודנטים באמצעות SOLIDWORKS ובעזרת פלטפורמת 3DEXPERIENCE.
Ian Roy לדוגמא, בוגר אוניברסיטת Brandies סיפר כיצד יצר לאחרונה תוכנית הנדסה המשלבת אמנות וטכנולוגיה ליצירת מודלים ייחודיים.
את המופע המרכזי נעל צוות SOLIDWORKS, שבאמצעות מעט הומור ומשחק, נתן הצצה קטנה לחידושים ב – SOLIDWORKS 2025.
בין החידושים עבור תהליך המידול נוכל מצוא שימוש בפיצ'ר Fillet בסביבת MultiBody, שימוש בצירים ומישורים בפקודת Linear Patterns ואפשרות מתקדמת ליצירת פתחי שחרור בפחים.
עבור עולם השרטוטים, נקבל בגרסת 2025 אפשרות לביצוע Reload לשרטוטים, ביצוע Auto repair למידות שגויות, אפשרות לפילטור טבלת BOM לפי Display state ועוד.
גם בעולם הסימולציות הוצגו חידושים בין היתר בביצוע סימולציות הרמוניות ובהגדרות חיבורי קפיצים.
וזה הכל להפעם,
אתם מוזמנים להכנס לאתר הכנס ולצפות בסיפורי לקוח מרתקים נוספים ובחידושים המעניינים או לשאול אותנו בסיסטמטיקס על משהו מעניין ששמעתם.
נתראה בכנס בשנה הבאה בעיר יוסטון, טקסס.