עיצוב גופים וצורות אמורפיות באמצעות 3DSculptor
הכירו את ה-3DSculptor – שהינו Role בסביבת הענן של 3DEXPERIENCE אשר מכיל את ה-App: xShape.
ה-xShape הינו כלי מיוחד וייעודי לעיצוב גופים וצורות אמורפיות ללא צורך בשימוש בכלי משטחים פרמטריים, אלא בעזרת "פיסול" ועיצוב של הגופים והחלקים השונים.
ראו לדוגמא עיצוב של "ראש דרקון" במספר דקות עזרת כלי ה-xShape:
ה xShape עובד בסביבת ה Browser ולכן ניתן להפעילו מכל מקום, ומכל מכשיר ללא צורך בהתקנה, אלא רק ע"י ביצוע Log-in לסביבת ה-3DEXPERIENCE והפעלתו:
בשלב הראשון נמקם תמונות של "ראש דרקון" במישורים שונים כדי שהם יהיו רפרנס לחלק הסופי:
עכשיו ניתן למקם גוף ראשוני שממנו נתחיל לעצב את המוצר הסופי שלנו.
נבחר גוף מסוג QuadBall, נמקם אותו במרחב בהתאם לתמונות שמיקמנו ונקבע את גודלו:
כדי שהגוף הסופי יהיה סימטרי, נקבע את המישור הרלוונטי כמישור סימטריה לחלק המעוצב:
עכשיו ניתן להתחיל בפעולות העיצוב.
בשלב הראשון, נמתח את האזורים שמגדירים את האוזניים והקרניים של הדרקון:
עכשיו נעבור לאזור הפה והאף:
כדי לקבל שליטה טובה יותר על האזור התחתון, נחלק אותו לחלוקת אזורים קטנה יותר, נבחר את כל המסגרת של החלוקה שנוצר בעזרת בחירת Edge Loop, ונגדיר את ה-Edges האלה כ Crease (ברירת המחדל של הגדרת המשטחים היא תמיד רציפות, וכשיש צורך להגדיר פינות או לבטל את הרציפות, ניתן לבצע זאת בעזרת פקודה זו):
עכשיו ניתן להשתמש ב Edges שנוצר, כדי לעצב "פינה" או הגדרת אזור שונה מבחינה גיאומטרית ומבחינת נראות:
עכשיו נעבור לעיניים:
ניתן להגדיר חלוקות נוספות בתוך face קיים בעזרת כלי ה Subdivide Faces:
זה מאפשר לנו חלוקה אוטומטית פנימית של אזורים מסויימים כדי להתייחס לתתי האיזורים בנפרד.
כך נגדיר את העיניים ונשקיע אותם לתוך הגוף:
נטפל באזורים התחתונים ונעצב אותם בהתאם:
נוסיף צוואר לחלק האחורי בעזרת כלי ה Extrude המאפשר הוספת בליטות רציפות למשטחים קיימים:
נגדיר שוב Crease באמצע הגוף כדי לאפשר חלוקה גיאומטרית נוספת לא רציפה משטחית ונבצע פעולה דומה באזורים נוספים.
כך נקבל שילוב בין משטחים רציפים לכאלה שאנו לא רוצים שם רציפות כדי להבליט את חלוקת האזורים השונים:
נטפל באזור הקרניים והאוזניים לקבלת עיצוב סופי שלהם:
עבור הגדרת הנחיריים, נשחזר את הפעולה שעשינו עבור העיניים בעזרת חלוקה פנימית של המשטחים:
נעבור למצבי תצוגה שונים כדי לבחון את נראות הגוף שקיבלנו בחומרים ותצוגות שונות:
נסיים בעיצוב סופי ותיקונים אחרונים של האזורים התחתונים:
אם נרצה, ניתן להעביר את הגוף אל תוכנת ה Design ב SOLIDWORKS ולהמשיך לעבוד עליו:
ראינו שבעזרת כלי ה xShape מתוך ה 3DSculptor, ניתן לעצב גופים מורכבים ללא שימוש במשטחים מסובכים, ולהגיע לתוצאות סופיות תוך מספר דקות (הדומה הנ"ל היא עבודה של כ 15 דקות).
המערכת מאפשרת גמישות רבה, קראטיביות, ניתן לבצע שינויים בקלות – ללא צורך במידע פרמטרי וניתן לעביר את התוצאה הסופית אל כלי התכנון ב SOLIDWORKS במידה ויש צורך בכך.
כל זאת תוך שילוב בין כלי עיצוב "חופשיים" לנתונים הנדסיים כמו: סימטריות, גודל של תיבה חוסמת וכדומה, התאמה לחלקים מכניים ועוד.
כל זאת, ניתן לבצע מכל מכשיר ומכל מקום, מכוון שמדובר על אפליקציה בסביבת הענן שלא דורשת התקנה ומפועלת מתוך ה Browser הרגיל שלכם והשמירה מתבצעת גם לסביבת הענן המנוהל והמאובטח.