צמצום הפסקות הקפה בעזרת מערכת SOLIDWORKS PDM
בוקר טוב! התיישבנו מול המחשב בשביל להתחיל לעבוד על ההרכבה שלנו – מחפשים מה הרויזיה האחרונה שעבדו עליה, שואלים את כולם ומחכים לתשובה – זמן לקפה ראשון… מישהו משתמש באחד המודלים שלנו – מחכים שישחרר אותו – זמן מתאים לקפה שני… מבצעים חיפוש ברשת בשביל למצוא חלק שחסר להרכבה המושלמת ואמור להיות באחת התיקיות איפשהו – מחפש, מחפש… – זמן מעולה לקפה שלישי…
אם גם לכם נמאס להכין קפה כל היום, אתם מוזמנים לעבור יחד איתנו למערכת ניהול המידע – SOLIDWORKS PDM. המערכת מאפשרת לנו לעבוד בצורה מהירה ויעילה יותר, עם פחות דאגות ולהתמקד במה שחשוב באמת – התכן שלנו. אז הנה כמה נקודות למחשבה על המערכת לחיים נוחים יותר.
אז מה זאת מערכת ה – PDM?
המערכת לניהול מידע נוצרה בשביל לשמור על סדר וארגון במחלקת ההנדסה שלנו אבל די במהירות היא התרחבה גם למחלקות אחרות והיום כבר נוכל להשתמש בה לחיבור בין הצוותים השונים ואפילו להתממשקות עם תוכנות אחרות בחברה.
המערכת היא חלק מעולם ה – SOLIDWORKS ולכן מתקשרת בצורה אידיאלית עם הקבצים שלנו.
זה אומר שאם אנחנו מעדכנים את ה – SOLIDWORKS, המערכת מתעדכנת יחד איתו, ותומכת בכל החידושים והשיפורים שלו.
אם אנחנו בונים רפרנסים בשרטוטים ובמודלים שלנו, ה – PDM יודע "להרגיש" אותם ולנהל אותם בלי שום בעיה. הוא ישמור לנו על הקשרים גם אם נשנה את שמות הקבצים או נעביר אותם לתיקיות אחרות (בניגוד לתיקיות רשת).
המערכת תמיד זמינה לנו בתוך ה – SOLIDWORKS ומאפשרת לנו לראות מה המצב של כל מודל ומודל באופן ישיר.
אגב, חברות מסויימות משתמשות בה אפילו לניהול מסמכים שאינם SOLIDWORKS, רק מכיוון שמדובר במערכת קלה לעבודה של המשתמש וקלה לתחזוקה של החברה.
ממשק ה – PDM בתוך ה -SOLIDWORKS
מערכת ה -PDM מאפשרת לנו לעבוד בשקט על ההרכבות שלנו, בלי להיות תלויים בחיבור רשת, או בלי לפחד שמישהו ייגע לנו בקבצים בלילה. איך זה קורה?
הקובץ שלנו תמיד אצלינו. העבודה היא מקומית על המחשב שלנו ככה שאנחנו לא "מרגישים" שום איטיות אם החיבור לרשת איטי או שההרכבות גדולות מהרגיל. אם אנחנו עובדים על הקובץ, אף אחד אחר לא יכול לערוך אותו, להעביר אותו או למחוק אותו בטעות.
אפילו אם נפלה לנו הרשת אנחנו לא צריכים לדאוג. עם ה – PDM אנחנו יכולים לעבוד גם בלי שום חיבור לעולם, פשוט עובדים על הקובץ שלנו, במחשב שלנו ובקצב שלנו. ברגע שתחזור הרשת פשוט נעדכן את הקבצים מול כל שאר האנשים במשרד.
ומה עם גרסאות?
PDM שומר לנו את כל הגרסאות שרק נרצה, כך שנוכל תמיד "לדפדף" אחורה ולראות איך היתה ההרכבה שלנו לפני חודש ולפני שנתיים ואולי אפילו לחזור ולהשתמש בתכנון הקודם. ומה עם החלקים בהרכבה? גם הם מתאימים את עצמם לאותה הגרסה, ככה שנראה בדיוק מה היה המצב של ההרכבה וכל הרפרנסים שלה בזמן נתון.
בנוסף, אנחנו יכולים תמיד לראות מי ביצע שינויים על ההרכבה, מתי בדיוק ומה היתה הסיבה לשינוי.
ואם אנחנו רוצים לעבוד בשיתוף פעולה על אותו הפרויקט?
מערכת ה – PDM נותנת לנו מספר אפשרויות לעבודה צוותית על פרויקט.
קודם כל, כל אחד יכול לעבוד על תת הרכבה נפרדת ובסוף בהרכבת העל הכל יתעדכן בהתאם.
אם אנחנו דווקא רוצים שמספר משתמשים יעבדו על חלופות שונות של אותה ההרכבה, אפשר ליצור מספר עותקים לאותה הרכבת על, כאשר ה – PDM יודע לשמור את הקשר להרכבה המקורית שלנו. ככה נוכל לעבוד על מספר חלופות במקביל ובסוף, לאחר שתתקבל ההחלטה על החלופה הנבחרת, נוכל להגדיר שמעכשיו היא ההרכבה המובילה החדשה! ושוב, הכל עם עדכון כל הרפרנסים המתאימים בלי שום עבודה מיותרת.
ואם אנחנו רוצים שהקבצים יעברו תהליך אישורים מסודר?
בדיוק בשביל זה מערכת ה – PDM נותנת לנו אפשרות ליצור תהליכי עבודה סכמטיים עבור כל קובץ או כל פרויקט. אנחנו מחליטים מהן הנקודות הקריטיות עבור כל פרויקט, כמו אישור ראשוני של התכן, אישור שינויים, עליית מהדורות וכדומה, והמערכת מותאמת לנו כמו כפפה ליד.
המערכת מאפשרת לנו לנהל את המסמכים שלנו כך שבכל אבן דרך מרכזית אנו שולטים מה אפשר לעשות עם הקובץ שלנו (לערוך אותו, לנעול אותו, להזיז אותו) ומה קורה בדרך אליה. למשל, כשהקובץ עובר אישור סופי המערכת יכולה באופן אוטומטי להפיק לו PDF, XT, עדכוני BOM, מיילים למשתמשים הקשורים לפרויקט ועוד ועוד.
סכמת תהליך אישורים ב – PDM
כמובן שאלו רק חלק מהיתרונות של מערכת ה – PDM בדרך לשיפור העבודה שלנו כחברה. המערכת גם מאפשרת ניהול חכם של סטנדרטים, מק"טים, טמפלטים ליצירת פרויקטים וכדומה.
אנו מזמינים אתכם להכיר את המערכת בוובינר הקרוב שלנו ב – 08.12.20 בו נציג את העבודה משלב התכן הראשוני ועד שלב האישורים והפקת התוצרים.
בואו להתרשם, לשאול שאלות בלייב ולשמוע רעיונות שיכולים לשדרג גם את העבודה שלכם.